Actueel

Alex Van Veen Doet Eerste Worp In Ondergrondse Glascontainer

Ook Geerdijk heeft nu een ondergrondse glascontainer

In de kern Geerdijk is maandag jongstleden eindelijk de ondergrondse glascontainer officieel in gebruik genomen. Geerdijker Alex van Veen deed namens initiatiefnemer GemeenteBelangen Twenterand de eerste worp. “Bij de supermarkten in de vier kernen staan ze er een aantal jaren. Dit heeft de uitstraling van de directe omgeving verbeterd. Maar voor ons telt elke kern. Daarom moesten wat ons betreft De Pollen en Geerdijk volgen.

Tonny Groenhof De Sluis In Vroomshoop 1 Webversie

Nieuwe actiepunten in programma GBT, maar kernwaarden blijven

‘Elke kern telt!’ is ook de titel van het nieuwe verkiezingsprogramma met concrete actiepunten waarmee GemeenteBelangen Twenterand deelneemt aan de komende gemeenteraadsverkiezingen. “Wat goed is, is goed en koesteren we. De afgelopen vier jaar hebben we aangetoond dat we deze titel waard zijn”, aldus lijsttrekker Mark Paters.

Jolein Veneberg Stromend Water De Sluis Zwolseknaal Vroomshoop Webversie

Met inzet bereik je meer dan beloven

In maart zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Bijna alle partijen ontwaken nu na 3½ jaar om inwoners weer met hun standpunten en meningen te overtuigen om op hen te stemmen. GBT is één van de weinige partijen die inwoners voortdurend informeert via diverse kanalen. Hier, via deze website, maar ook via Facebook, Twitter, Instagram en de gratis huis-aan-huis bladen.

Hammerflier

GBT stelt meldpunt in voor omwonenden waterwingebied Hammerflier

GemeenteBelangen Twenterand gaat per direct een meldpunt instellen voor omwonenden van waterwingebied het Hammerflier. “Vanwege de toenemende onvrede bij omwonenden over met name de slechte communicatie door Vitens en de onduidelijke gevolgen aangaande waterwinning, welke Vitens over enkele jaren wil verdrievoudigen”, aldus de GBT fractie.

Erfmolens Specificatie 25 Meter In Beerzerveld

Regels energie opwekken voor lokale boerenbedrijven versoepeld

GemeenteBelangen Twenterand is voor een gezonde veehouderij. Dat betekent: géén varkensflats / géén megastallen, maar wel mogelijkheden bieden voor onze lokale familiebedrijven om zich te kunnen ontwikkelen. Daarom heeft GBT in de laatste raadsvergadering van 2021 het initiatief genomen huidige regels te versoepelen, zodat het voor onze boeren interessanter wordt om in het buitengebied op eigen erf energie op te wekken.

Sjoerd Abbink Vriezenveenseweg Avondrood Vroomshoop 3

Mark Paters opnieuw lijsttrekker GemeenteBelangen Twenterand

Mark Paters uit Vroomshoop is net als vier jaar geleden door de leden unaniem gekozen tot lijsttrekker van GemeenteBelangen Twenterand. Daarnaast stelde de enige onafhankelijke lokale partij in Twenterand haar kandidatenlijst vast, die bestaat uit 36 kandidaten. Wederom een groei ten opzichte van de vorige lijst.

Middendorpshuis Den Ham

"Sigaar uit eigen doos oproken, dan heb je er nog wat aan"

Op dinsdag 9 november werd onder andere de Begroting 2022 behandeld in de gemeenteraad. Onder meer de voorgestelde stijging van het afvaltarief werd gehalveerd en de toekomstmogelijkheden van De Oranjeschool in Vroomshoop en het Middendorpshuis in Den Ham wordt in beeld gebracht.

Brandende Kaars

Eeuwigdurend grafrust zorgt voor rust bij nabestaanden

In 2005 schafte de gemeente Twenterand 'eeuwigdurend grafrust' af. Onder meer uit onvrede op dit begraafplaatsenbeleid is destijds GemeenteBelangen Twenterand opgericht. Nu GBT onderdeel uitmaakt van de coalitie, met dank aan onze kiezers, werd 'eeuwigdurend grafrust' in het Coalitieakkoord van GBT/CU opgenomen. Met als resultaat dat ‘eeuwigdurend grafrust’ weer mogelijk werd. De belangstelling onder nabestaanden is enorm, zo blijkt uit cijfers.

Oos Plekkie

Voortbestaan buurthuizen gered

Dinsdag 20 juli is bekend geworden dat een drietal buurthuizen in Twenterand, die een aanvraag hebben gedaan, geld krijgen uit het coronasteunfonds. Het zijn:
• Stichting Oos Plekkie Vroomshoop: € 3.491
• Buurthuis Westerdok Vriezenveen: € 2.995
• sv Ons Domein Westerhaar: € 6.985

Spelende Hond

Hondenspeelplekken nu mogelijk in Twenterand

Op initiatief van GemeenteBelangen Twenterand wordt in elke kern een hondenspeelplek mogelijk gemaakt. De gemeente draagt eenmalig € 5.000 bij voor de inrichting van zo’n plek. Inwoners moeten hiervoor wel zelf het initiatief nemen en mede zorgdragen voor het schoon houden.

Kanaal Almelo De Haandrik Schoolstraat

Grens aanmodderen provincie inzake kanaal Almelo-De Haandrik bereikt

GemeenteBelangen Twenterand is klaar met het ‘eeuwige’ getreuzel en onduidelijkheden van de provincie Overijssel richting aanwonenden van kanaal Almelo-De Haandrik met schade aan hun woningen. GBT legde via een voorstel in de gemeenteraad een vijftal eisen op tafel, waarmee het college van burgemeester en wethouders naar Zwolle moet. Afhankelijk van wat de provincie ermee doet wordt een gang naar de rechter overwogen.